Zoeken in deze blog

maandag 8 februari 2010

De Kwizzenjer, Gronsveld

Kwizzenjer Eetcafé De Kwizzenjer behoort tot onze meest favoriete lunch-adressen. De aparte naam van het café is afgeleid van het Limburgse woord voor 'fornuis'. Het café heeft vooral een heel mooie kaart, zowel voor lunch als diner. Het interieur doet eerder denken aan een restaurant dan aan een eetcafxe9 en dat geldt ook voor de kwaliteit van het eten. Maar de prijzen zijn wel op het niveau van een eetcafxe9 dus de prijs/kwaliteit verhouding is hier uitzonderlijk goed.

De menukaart bevat heel originele gerechten die bijzonder smakelijk worden opgediend. Het eten is er uitstekend verzorgd en de keuken loopt op rolletjes waardoor er nooit lange wachttijden zijn ook al wordt alles vers bereid.

De ligging van het cafxe9 is niet erg bijzonder. Er is een klein terras maar dat ligt direct aan een drukke weg. Het interieur is erg warm met veel hout en mooie bordeauxrode kleuren en er is een open keuken. Wij komen er het hele jaar maar vinden het vooral in de winter een prima locatie. De bediening is er correct maar niet erg intiem.

Het café beschikt ook over een ijssalon, die u onder de naam Kwizzies naast het café kunt vinden.

Een tip: wilt u er dineren dan is reserveren vaak een noodzaak!

Ons oordeel:

Kwaliteit eten: 9
Lunchkaart: 9
Interieur/ambiance: 8
Ligging/omgeving: 5

2 opmerkingen:

  1. Zaterdag 19 Februari met partner en oma (93 jaar en slecht ter been) een hapje gaan eten omstreeks de namiddag.

    Zelden ergens zo onbeleefd ontvangen. Normaliter wordt je in de horeca tegenwoordig (zeker in het gastvrije zuiden van het land) vriendelijk en hartelijk ontvangen, iedere klant is er in de huidige tijden weer een.

    En het is toch een kwestie van fatsoen een hoogbejaarde slecht ter been zijnde dame behulpzaam te zijn bij het vinden van een goede plek?

    Maar helaas, geen enkele moeite werd ondernomen vanuit de bediening om oma op een makkelijk te bereiken plek te plaatsen.

    Toen we eindelijk plaats hadden genomen kwam de volgende bijzondere benadering vanuit de bediening, waarschijnlijk de eigenaresse daar zij even later met honden door het eetcafe kwam banjeren.

    Op de vraag of wij in de namiddag (tijdstip 5 minuten over 4) enig warm gerecht (stukje vlees of vis met garnituur) konden krijgen werd met dedain geantwoord dat pas vanaf 16.30 uur warme gerechten te krijgen waren, en als toegift dat dit heel duidelijk op de kaart stond. Wederom een zeer klantonvriendelijke benadering. Maar goed kennelijk geldt hier, 16.30 = 16.30 en niet anders. Cxe9st ca.

    Aldus maar een soepje en een hamburger + sate van de haas genomen (toch ook warm, maar kennelijk wel mogelijk). Op het moment dat ik een salade erbij bestelde kwam weer een zeer vreemde bitse reactie "dat dit wel erg veel eten was".

    Het eten, en dat moet zeker genoemd worden, was prima verzorgd. Salade was zeer royaal voorzien van verse vis etc.Prima!

    Echter terwijl wij echter aan het wachten waren totdat e.a. bereid was gingen 5 personeelsleden in de zaak warme gerechten nuttigen (vlees/friet enz). Dat is toch wel een vreemde benadering, de klanten vertel je zeer strikt dat warm eten onmogelijk is, en het personeel zit amper een kwartier later uitgebreid warm te eten. 16.30 is dus hier alleen 16.30 voor de klanten en niet voor het personeel.Heel bijzondere benadering van het begrip gastvrijheid.

    Wij waren met drieen en hadden voor onze bestelling (kop soep+ bordje/ bord voor sate/bord voor hamburger/bord voor salade/bord voor brood bij salade en enige glazen) inmiddels het nodige op tafel staan.

    Mijn partner en ik hadden onze gerechten(die nogmaals prima waren) spoedig op, oma van 93 jaar eet met kleine hapjes.

    De eigenaresse ondernam geen enkele poging om ook maar iets van de lege glazen en/of borden/bestek af te ruimen terwijl zij meermaals langsliep en het duidelijk zag aangezien wij de tafel voor de bar/kassa hadden waar de eigenaresse stond.

    Hoewel het eten prima was en de warme gerechten bij het personeel er ook prima uitzagen zal ik hier niet meer terugkeren.

    Horeca = gastvrijheid, daar hebben wij hier niks van morgen merken. Vooral ten opzichte van een dame van 93 jaar was de gehele ontvangst en bediening ver beneden peil. Dat men als harde regel hanteert om pas vanaf tijdstip X warm eten te serveren is hun goed recht, maar daarna het personeel uitgebreid en riant warme gerechten onder het oog van de gasten te laten nuttigen is simpelweg onbehoorlijk.

    De eigenaresse zou qua attitude en benadering wellicht in een chinees afhaal restaurant wel passen, al loopt men zelf daar niet met honden door de tent.

    Nogmaals jammer jammer, vooral omdat de keuken lekkere gerechten produceert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Steven en Marloes25 februari 2011 om 03:36

    Wij zijn al zeker 10x hier gaan eten en ons is inderdaad ook opgevallen dat de eigenaresse (?) nooit overloopt van vriendelijkheid (zelfs niet als je er vaker komt). Wij moeten er eerlijk gezegd altijd een beetje om lachen. Gelukkig is er tegenwoordig bijna altijd ander bedienend personeel en dat is wel erg vriendelijk. Maar honden hebben we er nooit gezien en klachten dat we te veel zouden bestellen al helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen